יצירת סקרים ואינטראקציה באמצעות SMS

אחת הדרכים הטובה ביותר ליצירת קשר מהיר וטוב עם הלקוחות שלכם היא פשוט לשאול אותם על עצמם, על ההעדפות שלהם ועל מה בא להם לקבל. תחשבו שהייתם נותנים הטבה אחת פצצה כל חודש אבל באמת הטבה טובה – גם אם היא מוגבלת בכמות אבל משהו שיגרום לכל לקוח קיים או פוטנציאלי שלכם לרצות לקבל אותה ואז הייתם מוציאים סקר חודשי, לא בקטע של להציק או להטריד אלא לשאול אחת לחודש – מה הייתם רוצים שניתן לכם החודש ומה בא לכם לקבל? נאמר שאתם מציעים שלוש או ארבע אפשרויות ואתם גם מתנים את קבלת ההטבה בכך שהאדם לא קיבל כבר הטבה באותה השנה כדי ליצור הרגשה של הוגנות ושל סיכוי סביר לזכות בהטבה.

אתם קולטים כמה אנשים היו מחכים להטבה הזו? כמה הם היו משתוקקים לקבל את מה שיש לכם לתת. אז מה הקאצ' בעצם? למה רוב החברות לא עושות שימוש בכלי כזה כדי למקסם את התועלת שלהם בקמפיינים של SMS וביצירת עניין ואינטראקציה עם הלקוחות? אני מניח שהדוגמא של גרופון היא הדוגמא הטובה ביותר, מה שעסקים שפירסמו עם גרופון גילו זה שהם מקבלים קהל שמכוון רק לדילים, קהל חכם שהולך רק על ההטבות ולא כזה שבשל ההטבה יתוודא אל העסק ושירותיו וירכוש בהמשך מוצרים משלימים או מוצרים אחרים שיכסו את עלות הטבה וייצרו לבעל העסק רווחים.

אז איך באמת אפשר ליצור קהל מטורגט כזה בתוך מערכת לשליחת SMS של כל בית עסק? קהל שאינו רק של הטבות אלא קהל אמיתי שרוכש במיטב כספו אבל כזה שאתם רוצים לפנק וליצור איתו מערכת יחסי SMS באמצעות אותם סקרים חודשיים? אחת הדרכים לעושת זאת היא פשוט להציע כניסה לקבלת ההטבה החודשית רק ללקוחות חוזרים, כלומר לקוח שביצע שתי רכישות או יותר בפרק זמן סביר לאחרונה ולכן מאופיין כלקוח חוזר וטוב וכזה ששבע רצון מהעסק ומשירותיו ודווקא אותו לפנק. לחלק מהמשווקים יש קושי עם גישה זו מפני שהיא מפנקת את הקיימים ולא יוצרת בהכרח ביקושים או קהל חדש. אך מניסיון אני סבורה שזוהי אחלה שיטה ליישם את הרעיון שעלה בפוסט הזה.